Optymalizacja Strony Internetowej – Poradnik
Optymalizacja Strony Internetowej – Poradnik
Pozycjonowanie strony internetowej można podzielić na dwa etapy:
- I) Optymalizacja strony internetowej
- II) Zaplecze linków prowadzących do pozycjonowanej strony i jej podstron
Odpowiednia optymalizacja strony ma ogromne znaczenie w pozycjonowaniu, śmiałbym stwierdzić, iż ma ona największe znaczenie w całym procesie pozycjonowania.
Jeśli strona nie jest zoptymalizowana to najlepsza baza linków do niej prowadząca nie da jej satysfakcjonujących pozycji nawet na frazy o średnim poziomie trudności. Śmiało natomiast można oczekiwać na zadowalające efekty w przypadku dobrej optymalizacji strony a słabszym jej linkowaniu.
Niżej przedstawiam wskazówki jak odpowiednio zoptymalizować witrynę:
AD. I) Optymalizacja strony internetowej
1. Meta Tagi
Meta tagi zawierają informację o Twojej stronie, nie są one widoczne bezpośrednio na niej, jednak to właśnie z nich roboty Google pobierają sporo informacji. Meta tagi umieszcza się w części < head > < /head > strony. Należy jednak pamiętać, iż tylko niektóre meta tagi mają wpływ na wyniki wyszukiwania. Do najważniejszych z nich zaliczamy:
a) meta tag: < title > < /title >
Jest to meta Tag, który ówcześnie ma największe znaczenie w pozycji Twojej witryny, w tym meta tagu należy wpisać frazy na których nam najbardziej zależy. Warto zachować przy tym odpowiednią formę by wpisane zdanie miało sens, ponieważ to właśnie treść wpisana w tym znaczniku jest wyświetlana w wynikach wyszukiwania Google, co przedstawia zdjęcie poniżej.
Jest jeszcze jedna bardzo ważna rzecz, otóż Google czyta tylko pierwsze 60 znaków umieszczonych w znaczniku TITLE, także musisz najważniejsze frazy wpisać na samym początku, masz na to bardzo mało miejsca a ich odpowiednie dobranie często jest nie lada problemem. Dalsza część tekstu umieszczona w tym znaczniku najprawdopodobniej nie ma żadnego znaczenia i nie ma wpływa na miejsca w wyszukiwarce.
Przykład:
Chcąc pozycjonować frazy:
- układy oddechowe
- filtry oddechowe
- przewody EKG
- kable EKG
- czujniki saturacji
Proponowałbym dać taki znacznik title:
< title >Układy i filtry oddechowe, przewody i kable ekg, czujniki saturacji i spo2 – nazwa firmy< /title >
W ten sposób wszystkie frazy na których nam zależy, zmieściły się w pierwszych 60 znakach, a pozostałe zostały pominięte, co widać na zdjęciu wyżej.
Podstrony
Bardzo istotną rzeczą jest fakt, by Twórca Twojej witryny wykonał ją tak, byś miał dynamiczny title na podstronach. Dynamiczny title, czyli na każdej podstronie powinien być inny title, a najlepiej by móc samemu ręcznie wpisać ten tytuł. Ma to kolosalne znaczenie w pozycjonowaniu sklepów oraz w przypadku gdy chcesz pozycjonować więcej fraz.
Bardzo często brak dynamicznego titla, praktycznie przekreśla Twoje szanse na top 10 w Google.pl
b) meta tag: Description
Drugi pod względem ważności dla Google.pl meta Tag.
Treść wpisana w tym znaczniku również jest widoczna w wynikach wyszukiwania Google.pl, została ona zaznaczona na poniższym zdjęciu.
W znaczniku tym możemy wpisać dowolną ilość znaków, jednak tylko około 155 pierwszych znaków jest odczytywana przez Google i najprawdopodobniej tylko ona ma znaczenie dla pozycjonowanych fraz.
Oczywiście w znaczniku tym:
< meta name=”Description” content=”tu wpisujemy treść“/ >
Staramy się wpisać jak największą liczbę fraz, na których nam zależy ale jednocześnie w miarę możliwości zachowując sens wpisywanego tekstu.