Promocja firmy w sieci
Promocja firmy w sieci

Klientów do firmy i na stronę internetową trzeba jakoś ściągnąć. Poniżej kilka przykładów, z jakich narzędzi i usług można skorzystać do reklamy w sieci. W większości to metody bezpłatne, choć nieco czasochłonne.

REKLAMA W WYSZUKIWARCE

Poza pozycjonowaniem możesz też zapłacić Google’owi, by zaistnieć w wyszukiwarce. Służą to tego tzw. linki sponsorowane - to reklamy wyświetające sic obok wyników wyszukiwania, czasem też nad nimi. Płacisz wtedy, gdy ktoś kliknie w twój link sponsorowany. Ile to już zależy od stawki za konkretną, frazę, przy której pojawi się reklama.

W KATALOGU I NA MAPIE

Warto podopisywać swoją firmę w katalogach typu Polskie Książki Telefoniczne (pkt.pl) czy Panorama Firm (pf.pl). Pod warunkiem, że nie będziemy za to płacić - podstawowe "wizytówki" z reguły są bezpłatne, ale firmy prowadzące tego typu katalogi próbują nakłonić do wykupienia rozszerzonego wpisu (w praktyce rzadko kiedy warto, w porównaniu z wyszukiwarką ruch bywa mizerny). Poszukaj jak najwięcej takich katalogów - lokalnych i branżowych.

Pokaż sic też w serwisach z mapami - stwórz wizytówkę swojej firmy w Zumi.pl czy w usłudze ,,miejsca Google’a”. Gdy ktoś będzie szukał informacji o lokalnych usługach (np. szewca czy fryzjera w danej dzielnicy), na mapie wyświetli się okoliczne firmy i zakłady wraz z adresem i godzinami otwarcia. W ,,miejscach Google’a” można też dodawać informacje o promocjach czy wyprzedażach (komunikat sam zniknie po miesiącu).

NA FORACH INTERNETOWYCH

Tutaj ludzie z reguły nie spodziewają się reklamy. Inaczej też podchodzą do porad czy wskazówek, nawet jeśli wiedzą, że pisze je osoba związana z daną, firmą i może mieć w tym interes. Dlatego w dyskusjach na forach warto uczestniczyć, byle z głową.
 

  • Dobrze wybierz fora, szukaj lokalnych (skupiaj, potencjalnych klientów z twojej okolicy) i branżowych (osób zainteresowanych twoimi usługami i produktami). Jeśli masz sklep z zabawkami dla dzieci, odwiedzaj fora dla rodziców, matek etc. Jeśli sklep z rowerami, szukaj pasjonatów rozprawiających o kolarstwie.
  • Nie musisz zamieszczać w każdej dyskusji linków do swojej strony. Jeś1i forum ma taką opcję, zamieść sobie link w stopce.
  • Unikaj nachalnej reklamy – nie w każdym poście musisz nawiązywać do sklepu
  • Nie ukrywaj, że jesteś właścicielem sklepu, nie udawaj na forach, pisząc np. „A znacie sklep X na Różane? Ostatnio tam byłam, świetny wybór”. Fałsz prędzej czy później wyjdzie na jaw.



W BLOGACH

Kampania reklamowa w dużych portalach – ze względu na stawki – będzie poza zasięgiem budżetu małej firmy. Ale nie znaczy to, że twojej firmy w ogóle nie stać na tradycyjną formę reklamy w sieci, czyli banery. W systemie ADTaily(należy do Agory) wyszukasz blogi, które tematycznie mogą odpowiadać gustom twoich klientów – stawki nie są wygórowane, zaczynają się od kilku złotych za dzień emisji reklamy.

NA FEACBOOKu

To największy serwis społeczności owy świata, gdzie przynajmniej raz w miesiącu zagląda blisko 600mln. Osób (z Polski – ok. 9mln). Potencjał reklamowo-promocyjny jest ogromny. Ale zanim zdecydujesz się na promowanie się w tym medium, zastanów się, czy masz na to pomysł.

Na Facebooku możesz nieodpłatnie założyć swój własny fanklub – tzn. fanklub twojego biznesu. Ale jeśli chcesz tam zaistnieć wyłącznie dlatego, że tak robi sąsiad czy konkurent, szkoda twojego czasu.

Twoja strona na Facebooku nie może być nudna, Nie wystarczy tylko wrzucać informacje o nowościach czy rabatach, nawet wymyślanie konkursów z nagrodami to nie jest strategia na dłuższą metę - konkursy prędzej czy później się znudzą, poza tym nie zwiążą klientów z twoim biznesem.

Co możesz zrobić?

Przykład: Właściciel sklepu zoologicznego może udzielać ciekawych, nieszablonowych porad dotyczących karmienia domowych zwierzątek (np. rybek) albo wymyślać różne zabawy dla chomików. Zimą może instruować, jak zbudować karmnik dla sikorek. Porady nie muszą być udzielane codziennie, ważna jest jednak pewna regularność. Przykład. Pan Michał od lat prowadzi gospodarstwo agroturystyczne nad Biebrzą. Na Facebooku postanowił założyć stronę, którą nazwał „Dziennik Biebrzniętego”. Publikuje tam zdjęcia z wycieczek po Parku Biebrzańskim, opisuje historie spotkań z łosiem, klempą i jej młodymi, polowanie błotnika stawowego czy nocne podpatrywanie bobra z łodzi. Wiosną zaś w czasie przelotów, prezentuje zdjęcia ptaków, które zatrzymały się „na popas” nad Biebrzą. Opisuje zwyczaje zwierząt, a także ciekawych ludzi, którzy na terenach nadbiebrzańskich mieszkają „z dziada pradziada”. Doradza gdzie zjeść, u kogo wypożyczyć kajak, gdzie najczęściej spotkać łosia. Podpowiada też gdzie, natknąć się można w puszczy na ruiny bunkrów cesarskich. Nie stroni od aktualności – alarmuje, gdy myśliwi prowadzą odstrzał w parkowej otulinie, pisze o remoncie drogi albo wieży widokowej.

Pan Michał nie ma gwarancji, że turyści, gdy dotrą nad Biebrzę, wybiorą jego kwaterę. Ale intuicja mu podpowiada, że prędzej czy później do niego trafią.

Oprócz strony na Facebooku pan Michał może też prowadzić bloga pod takim samym tytułem.

PROMOCJA Z DUŻĄ ZNIŻKĄ

Ostatnią internetową modą, którą możesz wykorzystać do promocji własnego biznesu, są zakupy grupowe. Liderem takich serwisów jest obecnie amerykański Groupon. Idea jet prosta – każdego dnia w serwisie wyświetla się jedna oferta(zniżka na sushi, zabieg w salonie kosmetycznym,, strzyżenie, weekend w Spa etc.). Warunek jest jeden – Aby zniżka była ważna musi się uzbierać wystarczająco dużo chętnych na kupony(ich liczbę określa sprzedawca).

Jeśli chcesz szybko ściągnąć do siebie ruch i zaistnieć w świadomości klientów, oferta serwisów typu Groupon wydaje się dobrym rozwiązaniem. Za obecność w Groponie nie płacisz z góry, ale musisz być przygotowany na rezygnację z sporej części marży – Groupon wymaga, by jego użytkownikom przyznawać zniżki, minimum 50-proc. Dodatkowo Groupon zabiera połowę kwoty, którą klient wpłaci za usługe.

Jak to działa? Przykład: Otworzyłeś nowy salon masażu we Wrocławiu. W Groponie zamieszczasz ofertę – 30zł zamiast 100zł za półgodzinny masaż. Oferta ważna jest przez trzy miesiące, ale tylko wtedy gdy kupony za masaż wykupi np. tysiąc osób. Z tych 30zł zobaczysz tylko 15zł – połowę jako swoją prowizję zabiera Groupon. Plus jest taki, że w zamian Groupon wyśle twoją ofertę mailową swoim zarejestrowanym użytkownikom – a to też forma promocji. Pamiętaj jednak, że ludzi do przyjścia do twojego salonu zachęciłą jednorazowa promocja – tacy poszukiwacze okazji nie należą do bardzo lojalnych klientów.

JAK ZMIERZYĆ, CZY STRONA WWW DZIAŁA?

Jest kilka prostych sposobów, by sprawdzić, czy i jak pieniądze wydane na zbudowanie i promowanie strony internetowej przyciągały klientów.
 

  • Internetowe narzędzie analityczne – jednym z lepszych programów tego typu jest bezpłatny Google Analytisc. Narzędzie pokazuje m.in., ilu internautów odwiedza twoją stronę i kiedy, jak dużo czasu spędzają na stronie, co czytają, z jakich państw/miast pochodzą. Pokazuje też, skąd przychodzą – czy z linków na innych witrynach czy bezpośrednio wpisują twój adres, a może z wyszukiwarki(w tym ostatnim przypadku wyświetli słowa, które internauci wpisują do wyszukiwarki, zanim trafią na stronę – to może być przydatna wiedza do rozwijania kampanii w wyszukiwarce i nowych słów kluczowych). By program zaczął monitorować stronę, trzeba na niej umieścić specjalny kod.
  • Kupony dla klientów internetowych – wystarczy na stronie internetowej zamieścić specjalny kupon ze zniżką(można też ustalić zniżkę na wybrane hasło, które klient ma powiedzieć przy kasie). Wówczas łatwo się zorientujesz, jak dużo klientów zawdzięczasz Internetowi. Jeśli nie chcesz dawać rabatów, umieść na stronie www inny numer telefonu, niż podawałeś w innych mediach.
  • Ankieta – zapytaj, skąd klient się o tobie dowiedział(od znajomego, ze strony internetowej, z wyszukiwarki, z reklamy w prasie itp.)


Nie zapomnij – wszędzie tam, gdzie to możliwe – umieścić adresu swojej strony internetowej:

  • na wizytówkach, ulotkach, w materiałach promocyjnych,
  • na firmowym samochodzie
  • w korespondencji – zarówno tej tradycyjnej, papierowej, jak i w stopce w e-mailu.



WESPÓŁ W ZESPÓL – CZYLI NIE KOŃCZ NA JEDNEJ OPCJI

Idealnym jest połączenie wszystkich możliwych form promocji w sieci. Myślisz, że się nie da? Jedna z krakowskich firm stomatologicznych ma dopracowaną stronę internetową, reklamuje się w wyszukiwarce, jest zapisana w większości branżowych katalogów, odnośniki do niej są także na branżowych forach. Firma ma ponadto własny kanał na YouTubie, do promocji używa też mikrologa Twittera.

Trafili w niszę, oferując znieczulenia komputerowe. I wyszli poza Polskę, klientów szukając po całym świecie – strona internetowa centrum stomatologicznego jest wielojęzyczna. Od momentu startu miała wersję polską, angielską i niemiecką, później doszła wersja włoska i norweska.

Efekt? Klienci z całej Europy, a także z Ameryki czy … Australii.

 

Żródło: Gazeta Wyborcza

Utworzony: 2011-03-08 23:35:51
Kontakt
Masz pytanie odnosnie pozycjonowania, skontaktuj się z nami:
509 955 799 (Orange)
nowoczesnastrona@gmail.com
 
Wypozycjonowane frazy
Top pozycja
  • 1.

    Fotograf Rzeszów

    2
  • 2.

    Drzwi Lublin

    1
  • 3.

    Ogród Wrocław

    3
  • 4.

    Wynajem aut Wrocław

    2
  • 5.

    Części do kombajnów

    3
  • 6.

    Wynajem aut Warszawa

    1
  • 7.

    Bambus

    1
Bezpłatna wycena
Aby dokonać bezpłatnej wyceny, podaj nam kilka informacji o swojej stronie:
Imię i Nazwisko
Numer telefonu
e-mail
strona www
Przepisz podany
ciąg znaków: *

d36

 
 
Tagi
 
Auto skup TarnówSkup aut Kielceskup samochodów Lublinprojektant wnętrz Rzeszówprojektowanie wnętrz RzeszówADR TczewJazdy dodatkowe Tczewterapia uzależnień Poznańpsychoterapeuta Poznańpsycholog poznańrak płuc pomocpochp leczenieusługi brukarskie wroclawbrukarstwo wrocławfirma brukarska wrocławjazdy doszkalające warszawaprawo jazdy warszawanauka jazdy warszawasprzęt medyczny rzeszówsklep medyczny rzeszówpompa ciepła rzeszówpompy ciepła rzeszówkurs stylizacji paznokcikurs kosmetycznysklep internetowy odzież patriotycznatania odzież patriotycznawitamina codchudzaniesklejka szalunkowapłyta trójwarstwowapłyta szalunkowapłyta OSB Krakówtermometr rzeszówinhalator rzeszówciśnieniomierz rzeszówWypożyczalnia samochodów dostawczych WarszawaWypożyczalnia samochodów osobowych Warszawarestauracja Łańcuthotel Łańcutwesela Łańcutkursy nurkowanianurkowanieoleje petro canadamikrodermabrazja Rzeszówmasaż Rzeszówwykrywacz kłamstw rzeszówwariograf rzeszówogłoszenia tarnówpraca w Tarnowiekurs pływania w Lublinienauka pływania w Lubliniekot brytyjski na wystawykoty brytyjskie z rodowodemwizytówki boguchwałaulotki boguchwaładrukarnia lutoryżubranka do chrztu Rzeszówsuknie ślubne mielecsuknie ślubne tanio Rzeszówtani tłumacz szczecinautokar do Holandii z rzeszowarzeszów Holandiamaszyny rzeszówsesje rzeszow taniotanie zdjecia slubne rzeszówtartak bieszczadytartak wesołatartak rzeszówwynajem pomieszczen centrum wroclawmagazyny centrum wrocławiabiuro wroclaw centrumnocleg kielce taniom nocleg bilczasala na wesele kielce tanioVOIP rzeszówserwis telefoniczny rzeszówrehabilitacja poznańrehabilitacja rzeszówkompleksowa usługa sprzatania warszawatanie sprzątanie wawadomki bóbrkatanie domki solinatanie noclegi solinadrzwi francjaokna francjastolarka francjasebastian smoczyńskinagrobki ostrowiecnagrobki brodyzakład kamieniarski brodyrobert kuteradomki letniskowe bielskobudowa domkow bielskotanie domki letniskowebudowa domkow letniskowychmycie kota rzeszówmycie psa rzeszówmyjnia dla kotów rzeszówpies rzeszówmyjnia dla psów rzeszówprzedstawiciel medyczny krakówprzedstawiciel medyczny rzeszówlekarz praca rzeszówlekarz praca warszawaliquidy lublinładowarki lublinbaterie lublinkartridże lublinkartomizery lublinatomizery lublinanaliza stronyPozycjonowanie JasłoPozycjonowanie KrosnoPozycjonowanie Strzyżówgoogle +google plusGoogle ad senseAd Senseprawidłowa optymalizacjaoptymalizacja wwwSERPCloakingbacklinklink zwrotnyblack seowyniki wyszukiwaniaLink popularity
 

Rafał Zieliński - Psycholog Gabinet Psychoterapii Małgorzata Szulc Holzmex - chowane łóżka w szafie Nauka jazdy Warszawa - Mach Purpiana - Ocieplenia poddasza pianką poliuretanową Hydrofobizacja - Nanocape Bella - Salon kosmetyczny Rzeszów Trans-Pal - Palety Mebloscenka - Designerskie meble Geodezja Rzeszów - Georemski Outlaw - Bluzy i koszulki Pitbull Hotel Sokół Wellness & SPA Metmar DHI Polska sp. z o.o. - modelowanie sieci wod-kan BIZNES-EKSPERT Sp. j. Praktyka Dentystyczna  Edyta Andrusiewicz Wrocław KT Projektowanie Wnętrz Sp z o.o. Przegryz.com Rent Apartaments Psycholog Aneta Nowak Patrioty.pl Psycholog Sławomir Chojan DiT - Usługi - deratyzacja, dezynsekcja Wrocław doomo - projekty domów Kraków Heliox - Czyszczenie basenów Kwalifikowana pierwsza pomoc - kursy KPP EcoHeater - antenty, monitoring, kamery Suwałki The Dream - Lekcje angielskiego Wrocław Diabetologia & USG Maciej Horodecki Dobre odżywki, suplementy, bcaa - DNA SUPPS Najlepsza kreatyna, odżywki - Iwantresults Suplementy, tabletki, preparaty na siłe, masę, wytrzymałość http://olimp-labs.com/ Spalanie tłuszczu - Olimp Sport Atamanshop.pl - Odzież patriotyczna Kancelaria Adwokacka Adwokat Łukasz Staniczek Marcin Jagiełło ARCHITEKT Bielsko Biała Lampy zewnętrzne i wewnętrzne - Edisonlighting.pl

Strona korzysta z plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Polityka prywatności.

Akceptuję pliki cookies na tej stronie.
Akceptuję